תיקוני חשמל עגלה נגררת, עגלות ונגררים

אורות, פנסים, חיבורי חשמל, ומה שביניהם…

פנסים לעגלה

חברתנו מתמחה בהחלפת והתקנת פנסים לעגלה נגררת, בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח ולכל כיס.
אצלנו ניתן להשיג פנסי לד, פנסי מנורות, פנסי עבודה משופרים, ופתרון לכל בעיה.

חיבורי חשמל לעגלה

עם הצורך ההולך וגדל במתאמים והתאמה לסוגי רכב חדשים, באפשרותנו להתאים את חיבורי החשמל בעגלה שלכם
לסוג העיסוק שלכם, לסוג הרכב שלכם, ולסוג החיבור ברכב, על מנת לחסוך שימוש מיותר במתאמים.

טסט לעגלה נגררת

בדיקת הרישוי לעגלה הנגררת שלכם לא צריכה להיות סיוט! מומלץ לבצע בדיקה אצלנו לתקינות העגלה שלכם.

ברשותנו ציוד מקצועי המאפשר בדיקת העגלה הנגררת גם ללא הרכב, על פי תקן סטנדרטי.
הדבר מאפשר לכם להשאיר את העגלה לתיקון ולהמשיך עם הרכב את שגרת היום שלכם.
כמו כן, כך ניתן לבצע הפרדה מלאה האם הבעיה ברכב או בעגלה.

 

פנסי לד לעגלה

פנסים לעגלה

מדוע כדאי לי להחליף את פנסי העגלה בפנסי לד?

אחת מנקודות התורפה בעגלות נגררות היא צורך תכוף בהחלפת מנורות. מנורות נשרפות לעתים קרובות בעגלות נגררות מהסיבה הפשוטה כי לעגלות נגררות אין בולמי זעזועים, הנסיעה לעתים קרובות מאוד קופצנית והדבר גורם להשרפות מנורות ליבון.
פנסי לד אינם סובלים מבעיה זו, ונחשבים אמינים יותר בסביבה אלימה זו.

גורם נוסף, הוא חדירת מים. בעקבות הצורך להחליף מנורות, פנסים למנורות רגילות צריכים להיות ניתנים לפירוק ופתיחה. הדבר גורם לעתים קרובות לחדירת מים לתוך הפנס ומשם הדרך לחלודה, קורוזיה, ובעיות מגעים קצרה ביותר.
פנסי לד אינם זקוקים לתחזוקה, ומגיעים אטומים לחלוטין למים.

חידוש והחלפת סוללה היברידית

קצת על מערכת היברידית.. ואיך אנחנו יכולים לעזור לכם?

במוקדם או במאוחר, יעילות המצבר ההיברידי ברכבך תרד ומנורת תקלה תדלק.
חשוב מאוד בראשית לאבחן את התקלה ביסודיות, ולא מיד להחליף את הסוללה ההיברידית.
חברתנו מציעה שירות חידוש והחלפת הסוללה ההיברידית ברוב סוגי הרכבים ההיברידיים הקיימים בארץ.
טויוטה: יאריס, פריוס, אוריס, קאמרי | הונדה: אינסייט, סיוויק, ג’אז | לקסוס: IS300h, GS450h

במוסכנו ניתן לקבל שירות דיאגנוסטיקה (אבחון ממוחשב) למערכות היברידיות.

תצוגת סוללה היברידית פריוס

תצוגת סוללה היברידית פריוס

עם כניסת הרכב למוסך מתחבר הרכב לסורק תקלות, לאיתור התקלות איתן הגיע הרכב.
ברוב המקרים, באפשרותנו להוזיל משמעותית את עלויות תיקון הרכב ההיברידי,
בין אם מדובר בחידוש הסוללה, או רכיבים אחרים במערכת ההיברידית.

המערכות ההיברידיות ברכב המודרני מורכבות מסוללה או מצבר במתח גבוה,
אשר נטען ונפרק במהלך הנסיעה במטרה לסייע למנוע הבנזין ולהשיג תצרוכת דלק טובה יותר.
לכל יצרן גישה משלו לרכב ההיברידי ולסינרגיה בין המנוע החשמלי ומנוע הבנזין,
אך ההשפעה של מערכת לא תקינה היא באופן מיידי עליה בתצרוכת הבנזין, ופחות סיוע מהמנוע החשמלי.

עם התפתחות הסימפטום, תדלק מנורת תקלה ולעתים גם כמעט לא ניתן לנסוע עם הרכב.

ראשית אנו ממליצים לבדוק האם רכבכם נכלל בהרחבת אחריות למערכת ההיברידית.
לקוחות רבים שילמו על הארכת אחריות למערכת ההיברידית ולא יודעים על כך \ לא זוכרים !

במידה ורכבכם לא נכלל בהרחבת האחריות למערכת ההיברידית, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולקבל הצעת מחיר לתיקון המערכת ההיברידית ברכב

במחירים זולים ממחירי החברה.

מבט מתוך מצבר היברידי

מבט מתוך מצבר היברידי

סוללה היברידית טויוטה פריוס

סוללה היברידית טויוטה פריוס

 

 

 

 

 

 

בדיקת סוללה היברידית פריוס

בדיקת סוללה היברידית פריוס במוסכנו

 

מוסך ברחובות – רכבים היברידיים

Tagged , , , , , , , , , , , , |

תיקון חלונות חשמל ומנגנונים

חלונות חשמל ברכב

חלונות חשמל ברכב קיימים מאז שנות ה-60, ברכבים אמריקאים בעיקר באותה תקופה,
עקרון פעולתם משתנה בהתאם לסוג ויצרן הרכב.
חלונות חשמליים הפכו לאביזר נוחות הקיים כמעט בכל רכב הנמכר מאז שנות ה-90.

מערכת חלונות החשמל מורכבת מיחידת בקרה לנהג, מתג לחלונות הנוסעים, מנועים חשמליים ומנגנונים.

עם התקדמות הטכנולוגיה והבנה של היצרנים כי יש לחסוך במשקל בהרכבת רכב מודרני,
עברו יצרני הרכב לייצור מנגנוני חלון משופרים – קלים יותר, יעילים יותר, מהירים יותר אך גם שבירים יותר.

החלפת רכיבי מתכת חזקים כגון גלגלי שיניים, מתאמים ועוד לרכיבי פלסטיק הפכו את מערכת הרמת החלונות לרגישה ושבירה.

אנו מתקנים כל סוגי מנגנוני החלונות, תוך מתן פתרונות מקצועיים ומשופרים למנגנונים בהם יש כשל ברור שחוזר על עצמו.
המוסך מתקן חלונות חשמל, מנגנונים, ומנועים מזה כ-30 שנים.
אצלנו ניתן לקבל שירות תיקון מנגנונים, תיקון מנועי חלון, וכן מנגנוני חלון חדשים במחירים המתאימים לכל כיס.

פירוק ותיקון מנגנון החלון כולל פירוק ריפוד הדלת הפנימי, לעתים מתגים וידיות פנים, ברכבים מפוארים גם פנסי תאורה המשולבים במבנה הדלת. פירוק המנגנון מתבצע במקצועיות וללא נזקים !

אצלנו ניתן להשיג פיקודי חלון חשמל ומתג חלון חשמלי לרוב סוגי הרכבים במחירים תחרותיים.

צור קשר עוד היום לקבלת הצעת מחיר!

לתשומת לבכם – הצעות מחיר יינתנו לאחר בדיקת הרכב ואיתור התקלה, איתור תקלה ודיאגנוסטיקה כמעט ובלתי אפשרי דרך הטלפון לכן מומלץ להגיע לבדיקה על מנת להבטיח דיוק באומדן מחיר התיקון.

מנגנון חלון מזדה 3

מנגנון חלון מזדה 3

קליפס מנגנון חלון פולקסווגן

קליפס מנגנון חלון פולקסווגן

פיקוד חלונות פולקסווגן

פיקוד חלונות פולקסווגן

כלים ייעודיים לפירוק ריפוד

כלים ייעודיים לפירוק ריפוד

קליפסים לחיזוק ריפוד

קליפסים לחיזוק ריפוד

Tagged , , , , , , , , , |

מצבר בוש – BOSCH

מצבר בוש

ברכב המודרני בשנים האחרונות אנו רואים מגמה הולכת וגדלה של ייצור מערכות חשמליות חדשות,

מצבר  בוש

מצבר בוש

הפיכת המערכות המכניות לחשמליות, ויצירת סביבת נהג נעימה ונוחה יותר על חשבון שימוש בחשמל.
להלן רשימה מתומצתת של הצרכנים חשמליים ברכב ממוצע בישראל, טויוטה קורולה:

מחשב מנוע, מחשב גיר, מחשב כריות אויר, מחשב ABS+ESP, תגבור הגה חשמלי, גיר רובוטי, מערכת מיזוג אויר, מערכת קירור המנוע, מערכת סאונד, מערכת תאורה…

טכנולוגיות הרכב התפתחו בשנים האחרונות בעוד טכנולוגיות המצברים המיובאים לארץ נשארה מאחור – לא עוד.

מהו מצבר בוש?

חברת בוש הינה חברה גרמנית שהוקמה בשנת 1886, כיום נחשבת כיצרן חלפי הרכב הגדול בעולם (נכון לשנת 2011).
מלבד חלפי רכב, חברת בוש מייצרת כלי עבודה, כלי מטבח, כלי גינון, ועוד.

מצבר בוש ברחובות

מצבר בוש ברחובות

רוב הסיכויים שאינכם יודעים זאת, אך ברכבכם ניתן למצוא אינספור רכיבים המיוצרים על ידי בוש, עבור יצרן הרכב, בין אם מדובר ברכב יפני, קוראני, או אירופאי.

  • מצבר בוש נוצר בעקבות הצורך ההולך וגדל לתת מענה חשמלי לכל מערכות הרכב, בכל מזג אויר, ובכל מצב.
  • מותאם במיוחד למכוניות מודרניות בעלות מערכת START-STOP המכבה ומתניעה את הרכב לעתים תכופות במהלך נסיעה בפקק, ובכך משתמשת באנרגיה המאוחסנת במצבר בטווח הקצר על מנת לחסוך בדלק.
  • מצבר בוש הינו מצבר יבש ללא חומצה וללא טיפול, המהווה את הסטנדרט האירופאי להתקנת מצברים בתוך תא הנוסעים ברכבים מסוימים.
  • מצברי בוש מיוצרים בטכנולוגית AGM technology בעלי כח ההתנעה הגדול בשוק – אידאלי לרכבים בעלי מערכות חשמל רבות.
  • מצבר בוש הינו המצבר היחיד בעל 24 חודשי אחריות.

מצבר רכב תקין הינו הבסיס למערכת חשמל יציבה ותקינה ברכב, שכן המצבר מהווה את מאגר הכח החשמלי הזמין מיידית לכל מערכות הרכב, החל מההתנעה.
לעתים, רכב לא מניע בגלל מצבר חלש, פעולת המתנע צורכת זרם רב, שלפעמים אין המצבר יכול לספק לאחר עמידה ממושכת. 
כשאנחנו בוחרים מצבר לרכב, חשוב לשים לב לא רק לנתון ה”אמפר שעה” אלא גם לנתון ה”זרם התנעה” של אותו מצבר. 
זרם ההתנעה במצבר נמדד בתקנים שונים, מצבר בוש הינו המצבר בעל זרם ההתנעה הגבוה ביותר לגבי אותו גודל מצבר, כאשר במצברי בוש הנתון מתיחס לתקן האירופאי המחמיר ביותר!
מצבר רכב לא תקין עלול לגרום לבעיות שונות במערכות הרכב ההופכות לחשמליות בשנים האחרונות כגון הגה חשמלי, גיר רובוטי, מחשב ניהול מנוע, מחשב כרית האויר, ואף מערכות מולטימדיה ואודיו ברכב.

החלפת מצבר ברכב מודרני

החלפת מצבר ברכב מודרני שונה מהותית מהחלפת מצבר ברכב מיושן. לעתים רבות לאחר החלפת מצבר אנו נתקלים בבעיות כגון נוריות תקלה דולקות, אובדן זכרונות שונים כגון חלונות חשמל, כיסאות חשמליים, בלם יד חשמלי, גיר רובוטי, ועוד.. 
חשוב להחליף מצבר במקום אשר יכול לתת מענה מקצועי לבעיות מסוג זה בצורת חיבור לסורק תקלות ואיפוס \ אדפטציה במידת הצורך.
חשוב להחליף מצבר במקום אשר יכול למנוע סימפטומים אלה על ידי מתן גיבוי למערכות הרכב בזמן החלפת המצבר.
 לדף הבית

קישור לאתר היבואן – לדיקו

קישור לאתר היצרן –  מצבר בוש

Tagged , , , , , , , , |

תיקון גיר רובוטי

במרכז לשירותי רכב חשמל מוטי אנו מציעים שירותי תיקון וטיפול לכל סוגי הרכבים בעלי גיר רובוטי.

אנו מתמקדים במתן פתרונות לכל סוגי הבעיות ומוכיחים פעם אחר פעם כי על דברים מיוחדים לא צריך לשלם ביוקר!

אנו מחזיקים מלאי חלפים גדול לפתרון כל סוגי התקלות בגיר רובוטי – במחירים מפתיעים.

תיקון גיר רובוטי מתרחש כאשר יש צורך באחד מהבאים:

מפעיל מצמד טויוטה

מפעיל מצמד טויוטה

  • החלפת מצמד גיר רובוטי.
  • החלפת מפעיל מצמד.
  • תיקון ושיפוץ יחידת הפעלה רובוטית הידראולית \ חשמלית.
  • החלפת חישני גיר.
  • כיול גיר.
  • תיקון גיר רובוטי.

כל הפעולות הנ”ל מתבצעות בהתאם לניתוח נתונים הנאספים ממחשב הרכב אצלנו במקום עם קבלת הרכב לעבודה,

בהתחשבות במאפייני הרכב ותלונת הלקוח הספציפית, רק לאחר מכן מתבצע תיקון הגיר הרובוטי.

התמחות בתיבות הילוכים רובוטיות של היצרנים הבאים:

איסוף נתונים ממחשב הרכב

איסוף נתונים ממחשב הרכב

  • טויוטה – MMT – קורולה, יאריס, אוריס, איגו.
  • הונדה – I-SHIFT – סיביק, ג’אז.
  • אלפא-רומאו סלספיד – 147, 156, 159, GT, BRERA.
  • גיר רובוטי פיאט סלספיד \ דואלוג’יק – גרנדה פונטו, פונטו איבו, פונטו ספייס, פנדה, פיאט 500 רובוטית.
  • פיאט מסחריות – פיורינו, דובלו החדשה
  • VW SEAT SKODA AUDI – DSG 7 הילוכים – שיפוץ ותיקון מכטרוניק
  • פיג’ו – סיטרואן Sensodrive – פיגו 107, פיגו 207, סיטרואן C3, סיטרואן C4 פיקסו, C4 החדשה.
  • אופל – Easytronic
  • סמארט – פיור ורודסטר.
  • מרצדס ספרינטר, A-CLASS

אצלנו ניתן לקבל שירות וטיפול מקצועי, פתרון מלא לכל בעיה, במחירים שפויים וחסכון של עשרות אחוזים ממחירי החברה.

תיבת ההילוכים הרובוטית, או גיר רובוטי בשפת העם, הגיעו לעולם הרכב כבר בשנת 1999 ברכבי אלפא-רומאו.

למעשה גיר רובוטי הוא גיר ידני, בו פעולת הפעלת המצמד ושילוב ההילוכים מתבצע באופן חשמלי או הידראולי בבקרת מחשב.

כל שגיאה באיסוף הנתונים הנכונים מחיישני הרכב עשויה לגרום לגיר שלא לתפקד כראוי, כשם שנהג לא מיומן יבחר בהילוך לא נכון בהתאם לתנאי הדרך.

הסימפטומים הנפוצים הם רעידות בתחילת נסיעה, אי שילוב הילוך בבוקר, היסוס בהעברת הילוכים, העברת הילוכים לא נעימה המלווה במכה בשילוב ההילוך, רעש חיכוך בשילוב הילוך, ואף לעתים ריח שרוף.

ברכב בעל גיר ידני, החלק המתכלה העיקרי הינו המצמד, ואליו לומד הנהג להסתגל במשך השימוש ברכב ולאורך חייו של המצמד עד להחלפתו,

בגיר הרובוטי המצב מעט שונה, בחלק מהתיבות המודרניות קיימים אמצעי הסתגלות אוטומטיים, ובחלק לא.

בכל מקרה תיקון הגיר הרובוטי מתבצע רק לאחר איסוף תקלות ממחשב הרכב, ניתוח המידע ממחשב הרכב ובדיקה תוך הפרדה בין תקלות מכניות לתקלות חשמליות,

כמובן אצלנו ניתן להשיג חלפים חדשים, חלפים משומשים, וחלפים משופצים לתיבת הילוכים רובוטית.

אנו ממליצים להגיע למוסך לצורך בדיקה / כיוון / כיול עם הופעת סימפטומים כאלה ואחרים על מנת להאריך את חיי המצמד.

לדף הבית

Fiat 500 Gear Unavailable - תקלת גיר פיאט 500

Fiat 500 Gear Unavailable – תקלת גיר פיאט 500

רובוט סלספיד משופץ

שיפוץ מוח גיר רובוטי סלספיד

תיקון גיר רובוטי

תיקון גיר רובוטי

נורת תקלה גיר רובוטי

מנורת תקלה גיר רובוטי – טויוטה והונדה

הדגמת עובי דיסק מצמד מחליק

הדגמת עובי דיסק מצמד מחליק

ממה מורכב הגיר הרובוטי?

תיקון ושיפוץ מפעיל מצמד HONDA סיוויק מ-06

תיקון ושיפוץ מפעיל מצמד HONDA סיוויק מ-06 (משולב עם מחשב גיר הרובוטי)

מנורת תקלת גיר רובוטי פיאט

מנורת תקלת גיר רובוטי פיאט

אבחון גיר רובוטי טויוטה - מחשב מקורי

אבחון גיר רובוטי טויוטה ספיידר MR2 – מחשב מקורי

עמודים דומים:

גיר רובוטי פיאט

Tagged , , , , , , |

מיזוג אויר ברכב

תיקון מזגן ברכב

לפני שנעסוק באפשרויות העומדות לפנינו בתיקון המזגן ברכב, חשוב להבין כיצד מערכת המזגן עובדת.
מערכת המזגן ברכב מורכבת ממספר רכיבים שתקינותם קריטית לפעולה תקינה של המערכת כולה.

  • גז למזגן – הגז הוא החומר הפעיל במערכת המיזוג, ללא גז – אין קירור.
    מערכת המיזוג ברכב

    הדגמת מערכת המיזוג ברכב


    בשונה מבנזין או סולר, אין צורך למלא גז במזגן על מנת שיעבוד – מערכת תקינה אמורה להיות אטומה מדליפות גז.
    הוספת גז בכמות הגדולה מפעם ב-2 עונות אמורה להדליק אצלכם נורה אדומה.

  • מדחס מזגן – המדחס הוא לב המערכת, הוא זה שיונק את הגז ודוחס אותו בפעולה סיבובית מכח סיבוב המנוע.
    ניתן לדמות את המדחס למנוע רכב, כפי שמנוע הרכב נשחק ומאבד מכוחו, כך גם למדחס יש שחיקה.
    למדחס מערכת שימון עצמאית כך שהוספות גז תכופות במצב של דליפה, ללא הוספת שמן, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך
    למדחס, עקב חוסר שימון ולגרום לצורך בהחלפת מדחס.
  • מעבה מזגן – מעבה המזגן, בשמו העממי הוא הרדיאטור של המזגן, נמצא בחזית הרכב ותפקידו לפלוט חום שנוצר כתוצאה מדחיסת הגז
    על ידי המדחס בתוך מערכת הקירור. בתוך המעבה עובר הגז בלחץ גבוה מאוד, והוא ממוקם במקום מועד לפורענות שכן כל מכה חזיתית
    קטנה ככל שתהיה עלולה להשפיע על מיקומו ולגרום לדליפות ממערכת המזגן.
  • מאוורר המזגן החיצוני – בחלק מהרכבים מערכת המיזוג מתבססת על המאוורר האחראי על קירור המנוע, ובחלק מהרכבים ישנו מאוורר ייעודי למזגן.
    פעולה תקינה של המאווררים הינה חיונית לפעולה תקינה של מערכת המיזוג, שכן אם אלו לא פועלים כנדרש הלחץ במערכת לא יאפשר קירור אופטימלי בתוך תא הנוסעים.

    מכונה לשאיבה, שקילה, ואקום והכנסת גז למערכת מיזוג

    מכונה לשאיבה, שקילה, ואקום והכנסת גז למערכת מיזוג

  • המייבש – תפקידו של המייבש כשמו כן הוא, לספוח את הלחות מהגז במערכת המיזוג ועל ידי כך להוריד את נקודת הרתיחה של הגז.
    המייבש פועל כמסנן, וחובה להחליפו בעת טיפול במערכת המזגן. אי החלפתו בעת טיפול במערכת המזגן שקולה להחלפת שמן מנוע ללא החלפת מסנן-שמן.
  • מאדה מזגן – המאדה מורכב בתוך תא הנוסעים ברכב, בתוך קופסא אשר נקראת “יחידה פנימית” או “יחידת מיזוג פנימית” – תפקידו לקבל את הגז הדחוס והקר, ולאפשר זרימה של אויר דרך הרשת על מנת לקרר אותו. האויר הקר שאנו מצפים לקבל הוא האויר העובר דרך המאדה, ברכבים מודרניים קיים פילטר נייר לפני המעבה וזה אמור להיות מוחלף בטיפולים תקופתיים (ולתדהמתנו, פעם אחר פעם, זה לא תמיד קורה).
    כידוע, פעולת קירור האויר מייצרת טיפות מים, טיפות אלה מנוקזות בתוך היחידה הפנימית ונוזלות אל מתחת לרכב. בעקבות נוכחות טיפות המים לעיתים קרובות קיימות דליפות גז כתוצאה מריקבון המאדה.
  • מאוורר המזגן הפנימי – בלאואר – תפקידו להכניס אויר לתוך תא הנוסעים במהירות הנקבעת על ידי הנהג.
  • נגד מאוורר – נגד המאורר, או “נגד מהירויות” תפקידו לקבוע את מהירות עבודת המאוורר הפנימי, האם מהירות נמוכה או מהירות גבוהה.
  • צנרת מיזוג אויר – על כל הרכיבים שצוינו מעלה להיות מחוברים ביניהם באטימה מוחלטת, על כך אחראיים צינורות המיזוג המורכבים לאורך המרכב, תפקידם להעביר את הגז מהחזית (מאייד, מייבש) למנוע הרכב (מדחס) ומשם לפנים תא הנוסעים (מאדה) – לשם כך נעזרים בתעשיית הרכב בצינורות קשיחים, עשויים אלומיניום או מתכת אחרת, ובצינורות גמישים עשויים גומי קשיח.

מרכיבים אלה ניתן למצוא בכל רכב בו מותקן מזגן מקורי, ברכבים מסוימים אף ניתן למצוא רכיבים נוספים כגון חיישני טמפרטורה באיזורים שונים ברכב, חיישני שמש ישירה, מנועים

EVAPORATOR ROTTEN

ריקבון יחידה פנימית

חשמליים השולטים על ברזים \ מדפים ביחידה הפנימית, מערכות בקרת אקלים ממוחשבות, כל אלה בהתאם לרמת מערכת המיזוג ברכב – בחלק מהרכבים נראה מערכות מורכבות יותר ובחלק מהרכבים מערכות מורכבות פחות.
כמובן שבמערכות בקרת אקלים ממוחשבות הדיאגנוסטיקה מעט מורכבת יותר ויש צורך בהתחברות למחשבי הרכב השונים, אך הפעולות הבסיסיות זהות וללא השגת פעולה תקינה של המערכת הבסיסית גם המערכת המורכבת ביותר לא תתפקד כראוי.

התקלה הנפוצה ביותר במערכות מיזוג אויר היא חוסר גז, או צורך במילוי גז לרכב, במקרים כאלה מומלץ לבצע בדיקת תקינות מערכת המיזוג לאיתור דליפות.
באם ישנן דליפות גז רצוי לתקנן על מנת לוודא תקינות המזגן לאורך זמן.

ברכבים מודרניים, פעולת המזגן מנוטרת על ידי מחשב הרכב, ולעתים במצב בו מחשב הרכב מזהה עבודה לא תקינה של המנוע, זה לא יאפשר הפעלת המזגן ברכב.

ייצור צינור מזגן – חלק גדול מדליפות הגז במערכות מיזוג אויר הוא בצינורות המזגן, אם כתוצאה משפשוף בחלקי מרכב או בלאי טבעי, במקרים כאלה ניתן לייצר צינור מזגן בעלויות לא גבוהות, אין צורך לרכוש צינור חדש מקורי מהחברה שעלותו יכולה להגיע לאלפי שקלים.

שאלות נפוצות בנושא מזגן רכב

מילוי גז לרכב

כל כמה זמן צריך למלא גז למזגן? מתי צריך למלא גז במזגן? כמה עולה מילוי גז לרכב?

כפי שנאמר מעלה, מערכת המזגן הינה מערכת סגורה.
אם ברכבכם יש צורך תמידי החוזר בתדירות גבוהה במילוי גז למזגן או מילוי גז לרכב, ישנה דליפה במערכת המזגן אותה יש לאתר ולתקן.
איתור דליפות מזגן אינה עבודה פשוטה, ויש להקדיש לה זמן וחשיבות על מנת לא ליצור כדור שלג:
איתור דליפה במזגן – החלפת חלק חשוד – פתרון הבעיה
במידה ואיתור הדליפה לא בוצע בהצלחה, אנו חוזרים שוב לנקודת ההתחלה וההמשך ברור.

מיזוג אויר לרכב ברחובות

מיזוג אויר לרכב ברחובות

בעיות חשמל במזגן

בעיות חשמל במערכת המזגן עלולות לגרום לפעולה לא תקינה של המזגן ואף התחממות הרכב עם מזגן.

מערכות המיזוג ברכב המודרני נעזרות בתשתית החשמל ברכב על מנת למקסם את תפוקת הקירור של המזגן ברכב.
במידה ואתם מרגישים כי המזגן לא מקרר מספיק, יתכן וקיימת בעיה במערכת החשמל ברכב.
ברכבים בהם מותקנות מערכות בקרת אקלים יש לבצע בדיקת בקרת אקלים במחשב על מנת לוודא פעולה תקינה של המערכת.

מערכת החימום ברכב

מערכת החימום ברכב היא מערכת שונה במהותה ממערכת מיזוג האויר, היא מחממת את האויר המוזרם לחלל הרכב באמצעות נוזל הקירור של הרכב.
במהלך עבודת המנוע מתחמם נוזל הקירור לטמפרטורה של 85-95 מעלות ברכב תקין.
נוזל הקירור מוזרם לתוך מצנן החימום בתוך הרכב, דרכו עובר האויר, מתחמם, ומוזרם לתוך תא הנוסעים.
ברכב בו מערכת החימום לא יעילה, אין חימום אפקטיבי, או שהחימום עובד לסירוגין יש לנו פתרון!

ניתן ליצור קשר בכל עת.

 

תיקונים נפוצים בתחום מיזוג אויר:

אצלנו ניתן לשפץ יחידות בקרת אקלים לרכבי מזדה 3.

 

 

 

חזרה לעמוד הבית – חשמל מוטי – מוסך ברחובות.

המאמר הבא: תיקון גיר רובוטי

תיקון גג נפתח

 

במרכז לשירותי רכב חשמל מוטי אנו מציעים שירות תיקון גג נפתח לכל סוגי הרכבים בעלי גג נפתח.

תיקון גג 206CC

תיקון גג 206CC

קיים מלאי גדול של חלקים לרוב סוגי הגגות – בוכנות, מתגים, כבלים ומשאבות,
אנו מתמקדים במתן שירות מקצועי, מהיר, ובמחיר הוגן.

אנו מאמינים כי על דברים מיוחדים לא צריך לשלם ביוקר!

  • תיקון ושיפוץ כל סוגי ה בוכנה לגג נפתח.
  • תיקון בעיות חשמל בגג נפתח.
  • תיקון וכיוון מנגנוני גג נפתח לעבודה תקינה של המנגנון.
  • תיקון משאבה הידראולית לגג נפתח.
  • תיקון בוכנת מדף מרכזית פיג’ו 206CC ו-207CC – כל המודלים
  • תיקון ושיפוץ בוכנת נעילה מרצדס SLK R171 SLK R170 – כל המודלים
  • מנגנוני חלון אחורי קטן פיג’ו 206CC ו-207CC

ניסיון מוכח עם עשרות לקוחות מרוצים במגוון סוגי תיקונים שונים.

פיגו 307CC

פיגו 307CC

פיגו 206CC

פיגו 206CC

פיגו 206CC

פיגו 206CC

מרצדס SL

מרצדס SL

חלקי מנגנון במלאי

חלקי מנגנון במלאי

תיקון גג נפתח מרצדס SLK R171 04-11

תיקון גג נפתח מרצדס SLK R171 04-11

תיקון גג קבריולט

תיקון גג נפתח מרצדס SL320 R129

תיקון גג נפתח מרצדס סמארט קבריו (SMART CABRIO)

תיקון גג נפתח מרצדס סמארט קבריו (SMART CABRIO)

תיקון גג קבריולט - פולקסווגן חיפושית קבריולט

תיקון גג נפתח – פולקסווגן חיפושית קבריולט (NEW BEETLE)

תיקון גג נפתח קרייזלר סברינג

תיקון גג נפתח קרייזלר סברינג

תיקון גג נפתח מרצדס SLK R170

תיקון גג נפתח מרצדס SLK R170

Audi A4 Cabriolet

Audi A4 Cabriolet –  תיקון גג קבריולט

SAAB 900 Convertible - תיקון גג נפתח חשמלי

SAAB 900 Convertible – תיקון גג נפתח חשמלי

פורד פוקוס קבריולט

תיקון גג נפתח – פורד פוקוס קבריולט

תיקון גג נפתח - BMW Z4

תיקון גג נפתח – BMW Z4

תיקון גג נפתח פורשה בוקסטר 986

תיקון גג נפתח פורשה בוקסטר 986

תיקון גג נפתח מרצדס SLK AMG

תיקון גג נפתח מרצדס SLK AMG

בוכנה לגג נפתח

בוכנה לגג נפתח

מיקרוסוויץ לגג נפתח

מיקרוסויץ לגג נפתח

משאבה - בלוק הידראולי לגג נפתח פיג'ו

משאבה הידראולית לגג נפתח

תיקון וכיוון בוכנות ומנגנוני נעילה

תיקון וכיוון בוכנות ומנגנוני נעילה

יצור חלקי בוכנה לגג נפתח

יצור חלקי בוכנה לגג נפתח

 

העבודה על מכוניות ככלל ועל מכוניות מיוחדות בפרט דורשת תשומת לב לפרטים, מיומנויות גבוהות ואהבה רבה למקצוע.
אנו משקיעים את מירב המאמצים לשמירה על רכבכם במהלך העבודה, החל מכיסוי חלקי הפח באיזור העבודה ועד מצע רך לחלקי הרכב השונים.

 

מהלך העבודה על רכב קבריולט בחשמל מוטי

מהלך העבודה על רכב קבריולט – כלים ספציפיים

הגנה מלאה לחלקי הרכב מוסך ברחובות

הגנה מלאה לחלקי הרכב שלך

עטיפת המרכב למניעת שריטות

עטיפת המרכב למניעת שריטות בעת פירוק הגג

קרייזלר קרוספייר קבריולט

קרייזלר קרוספייר קבריולט

בין היתר אצלנו ניתן לבצע דיאגנוסטיקה ממוחשבת למערכות גג נפתח עם מחשב מקורי, וכן בדיקה לפני קניית רכב עם גג נפתח.
אנו ממליצים בחום לבצע בדיקה למערכת הגג הנפתח בכל רכב קבריולט טרם קניית הרכב !!!
מכוני הבדיקה אינם מכירים את מערכות הגג ואינם נותנים אחריות עליהם, ואף לא כל התיחסות לתקינות המערכת.

בעלי קבריולט מספרים על החוויה אצלנו

קישורים בנושא מערכות גג נפתח, הידראוליקה, ועוד:

מידע על מערכות גג נפתח
שיפוץ בוכנה הידראולית בעזרת אטמים SKF
תיקון גג קבריולט

לדף הבית

 

Tagged , , , , , , , , , |

מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS ומערכת בקרת אחיזה ESP

במאמר זה אתיחס למערכות למניעת נעילת גלגלים ABS ומערכות בקרת אחיזה ברכב ESP

  • פעם ברכבים לא היו מערכות מסוג זה, למה אני צריך אותן?
  • האם מערכת למניעת גלגלים יכולה להגן עלי במקרה חרום?
  • האם מערכת למניעת נעילת גלגלים לא מאריכה את מרחק הבלימה?
  • האם המערכת מגינה עלי ועל נוסעי הרכב בזמן שנורת התקלה דולקת בקביעות?
  • האם ניתן לעבור רישוי שנתי (טסט) אם נורת התקלה דולקת בקביעות?
  • בעיות נפוצות במערכת ABS.

מערכות למניעת נעילת גלגלים הוצגו לראשונה ברכב פרטי בשנת 1981 ובאופנועים בשנת 1987, לאחר שהטכנולוגיה הושאלה מענף התעופה שם נעשה בה כבר שימוש ממושך.
הרכב הראשון שיוצר בייצור סדרתי וצוייד במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים היה Mercedess Benz S-Class W126, המערכת הוצעה לרוכש האמיד בתוספת תשלום.

MB S-Class W126 ABS

MB S-Class W126 ABS

כיאה לטכנולוגיה מוצלחת, עם השנים התפתחה והפכה לסטנדרט בענף הרכב ומשנת 1996 ניתן לראות רכבים בהם מותקנת מערכת למניעת נעילת גלגלים, או בשמה המקצועי:

Anti-Lock Brake System – ABS.

מחודש ינואר בשנת 2010, חובה על כל רכב חדש המיובא למדינת ישראל להיות מצויד במערכת ESP שהיא הדור המתקדם יותר של מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS עליה אדבר בהמשך.

מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה אך ורק בבלימה חזקה בה קיימת אפשרות לנעילת אחד הגלגלים ברכב עקב אובדן אחיזת הצמיג בכביש – אם כתוצאה מבלימה חזקה מדי, אם כתוצאה מכתם שמן על הכביש, ועוד גורמים אחרים.
במצב שכזה, המערכת מזהה את הגלגל\ים שננעל\ו ובפיקוד מחשב מונעת את נעילתם על ידי וויסות עוצמת הבלימה – פעולות אלה מבוצעות בבקרת מחשב במהירות של כמאות פעולות בשניה – מהר יותר מכל נהג מיומן.

במצב בו הגלגלים הקדמיים ננעלים, אין ביכולתו של הנהג לנווט את הרכב, והרכב ישאף להמשיך בכיוון הנסיעה.
(ראה ערך – עקרון ההֶתְמֵד פיזיקה).

במצב בו הגלגלים האחוריים ננעלים, כל שינוי בהיגוי עלול לגרום להחלקת החלק האחורי של הרכב הצידה ואובדן שליטה.
(ראה ערך – היגוי יתר).

חיישן גלגל למערכת ABS למניעת נעילת גלגלים

חיישן גלגל למערכת ABS למניעת נעילת גלגלים

 

המערכת מאפשרת בלימה בטוחה וגם התחמקות ממכשול, על כביש יבש ועל כביש רטוב.

ברכבים מודרניים קיימות מערכות נוספות כגון:
ESP
ASR
ESC
DSC
לכולן אופן פעולה דומה, מטרתן שמירה על הרכב במסלולו בכל מצב – האצה, האטה, סיבוב.
מערכות אלה הינן גרסה מתקדמת יותר של מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS).

בדקו האם ברכבכם מותקנת מערכת למניעת נעילת גלגלים:

  • בפתיחת מתג ההתנעה (סוויץ) יש לשים לב כי נורת ABS דולקת.
  • עם הנעת הרכב (עד 5 שניות) מנורה זו צריכה להכבות.
  • במידה ונורת ABS דולקת גם כשהרכב מונע, זוהי התראה על בעיה במערכת. במצב זה, בעת בלימת חירום המערכת לא תתפקד.

 

רכב שבו מנורת ABS דולקת קבוע:
לא יכול לעבור מבחן רישוי שנתי (טסט).

מנורת בקרה ABS

מנורת בקרה ABS

לא מגן על נוסעיו במהלך בלימת חירום.
לא מאפשר ניצול מקסימלי של מערכות הבטיחות ברכב.

מערכת ה-ABS הינה מערכת מורכבת – ממחשב בקרה, משאבה חשמלית, צינורות הידראולים, סולונוידים חשמליים, חיישן לכל אחד מארבעת הגלגלים וחיווט לאורך הרכב.
בעיות חשמל פשוטות כמו מצבר חלש, חוסר \ טעינת יתר, בעיות מגעים וקורוזיה עלולים לפגוע במערכת ה-ABS ולגרום למנורת תקלה להדלק, ואף למנוע את פעילות ה-ABS.
בעיות מורכבות יותר כגון בעיות בחיישני גלגל, ניתן לפתור בעלות של כמה מאות שקלים ואינן סיבה לוותר על מערכת בטיחות חשובה זו.

בעיות מורכבות עוד יותר, כגון צורך בתיקון מחשב ABS, ניתן לפתור בעלויות שוות לכל כיס.
חשוב לבצע בדיקת ABS במחשב ודיאגנוסטיקה נכונה על מנת למצוא את מהות התקלה ואת הדרך לתיקון.

בחשמל מוטי נותנים שירות ויעוץ לתיקון מערכות למניעת נעילת גלגלים, התחברות למחשב ABS לצורך אבחון התקלה, ותיקון.
אצלנו ניתן לקבל בבית אחד הן שירותי מעבדה והן שירותי מוסך.

תיקון מחשב ABS

תיקון מחשב ABS

להסברים נוספים ניתן לצפות בסרטון על מערכת למניעת נעילת גלגלים בדף הוידאו שלנו.

 

לדף הבית – חשמל מוטי

Tagged , , , , , , , , |

מערכת תזמון – רצועת טיימינג

במאמר אתיחס לשאלות הנוגעות בחגורת התזמון \ חגורת טיימינג במנוע.

  • מהי חגורת התזמון? (טיימינג)
  • מתי יש להחליף את רצועת התזמון? (טיימינג)
  • מה קורה במצב של כשל בחגורת התזמון?
  • מהי מערכת תזמון שסתומים משתנה? (VVT)

במנועי רכב חלקים נעים רבים, אשר צריכים לעבוד בסינכרון מושלם אחד עם השני על מנת להשיג עבודה תקינה של המנוע.

המחשה - מערכת טיימינג ברכב מודרני.

המחשה – מערכת טיימינג ברכב מודרני.

אחת המערכות המאפשרות זאת, היא מערכת התזמון או בשמה העממי – טיימינג.

מערכת התזמון מורכבת מרצועה, בעלת נתונים ספציפיים לכל רכב, מותחן לרצועה, גלגלת מתיחה וחלקים נוספים – בהתאם לסוג הרכב.

לכל יצרן רכב הוראות משלו לגבי החלפת רצועת התזמון, בדרך כלל הוראות אלה מונות מספר קילומטרים (בדרך כלל 90,000 או יותר) או שנים, כאשר בתום תקופה זו יש לבצע החלפת רצועת תזמון \ החלפת רצועת טיימינג על מנת למנוע נזק למנוע.

במקרה של כשל ברצועת התזמון, נזק רב עלול להגרם למנוע. החלקים הנעים במנוע מאבדים את הסינכרון ביניהם ונפגשים,
בעיקר מדובר על מפגש שסתום ובוכנה אשר מעקם את השסתומים ומובילי השסתומים וגורם לחוסר אטימה בראש המנוע.
במקרים מסויימים, מדובר בנזק רב יותר ושבר של חלקים נעים במנוע אשר עלות התיקון לא כדאית ויש להחליף מנוע.

בחלק מהרכבים, רצועת התזמון מניעה גם את משאבת המים של המנוע.
זו אחראית על הזרמת נוזל הקירור למנוע, לכן במהלך העבודה על מערכת הטיימינג יש לבחון את מצבה ולשקול האם יש צורך בהחלפתה, בנוסף לרצועת טיימינג.

המשחה - כשל בחגורת טיימינג

המחשה – כשל בחגורת טיימינג

באיזור הטיימינג ישנם אטמים המונעים נזילות שמן, ועלותם אינה גבוהה, במהלך החלפת רצועת התזמון מומלץ להחליף אטמים אלה.

בשנים האחרונות אנו רואים התפתחות והתקדמות בתכנון המנועים על ידי יצרני הרכב השונים,
חלק מהתקדמות זו הודות למערכת תזמון שסתומים משתנה (VVT – Variable Valve Timing).
תזמון השסתומים המשתנה מאפשר למחשב הרכב לבצע כיוון עדין בפעולת השסתומים על ידי שינוי במערכת תזמון השסתומים (טיימינג).

ברכבים בהם מורכבת מערכת תזמון שסתומים משתנה יש צורך בכלים יעודיים ובפעולה על פי הוראות יצרן מדויקות על מנת לטפל ברצועת התזמון \ החלפת רצועת טיימינג.

לסיכום, טיפול לפי הוראות היצרן ברצועת התזמון מקנה שקט נפשי לבעל הרכב ומונע פגיעה אפשרית במנוע – שהוא לב הרכב.
בעת טיפול במערכת התזמון חשוב להקפיד על טיפול בתת-המערכות הנלוות על מנת להבטיח כי לא יהיה צורך להשקיע עבודה זו בשנית במשך הזמן המיועד לחלוף עד הטיפול הבא במערכת התזמון.

חשוב לזכור כי טיפול נכון ויסודי במערכת התזמון אינו החלפת רצועת טיימינג בלבד!

המחשה - נזק לחלקי מנוע עקב קריעת רצועת טיימינג

המחשה – נזק לחלקי מנוע עקב קריעת רצועת טיימינג

החלפת רצועת התזמון אינה פעולה פשוטה ודורשת עבודה על פי נהלים מסודרים.
אנו עובדים על פי הוראות היצרן בהחלפת רצועת התזמון עם כלים יעודיים לכל סוג רכב.
חשוב לציין, כי קיימים רכבים בהם לא קיימת רצועת תזמון אלא שרשרת בה אין צורך בטיפול תקופתי.

 

לדף הבית

לקבלת הצעת מחיר להחלפת רצועת טיימינג \ טיפול במערכת התזמון \ החלפת חגורת טיימינג \ טיפול טיימינג צור קשר כאן!

Tagged , , , , , , |

גיר רובוטי פיאט

אנו מציעים שירות אבחון, תיקון החלפה ושיפוץ לתיבות הילוכים רובוטיות מבית פיאט מסוג דואלוג’יק.

תיבות הילוכים אלה ניתן למצוא ברכבי פיאט הבאים:

RoboticTransmissionFault

  • פיאט פונטו ספייס – גיר רובוטי – Fiat Punto mk2
  • פיאט פנדה – גיר רובוטי –  Fiat Panda
  • פיאט גרנדה פונטו – גיר רובוטי Fiat Grande Punto (mk4)
  • פיאט פונטו איבו – גיר רובוטי Fiat Punto Evo
  • פיאט 500 – גיר רובוטי Fiat 500 (Cinquecento‬‏)

 משפחת הרכבים הפרטיים של פיאט חולקת רכיבים דומים בתיבת ההילוכים מסוג דואלוג’יק – אצלנו ניתן לקבל פתרון לכל תקלה
בגיר הרובוטי של הפיאט שלך! לפרטים נוספים, קרא בהמשך, או צור קשר כבר עכשיו.

Fiat 500 Gear Unavailable - פיאט 500 - גיר לא משלב הילוכים

Fiat 500 Gear Unavailable  פיאט 500 – גיר לא משלב הילוכים

Fiat 500 Dualogic - פיאט 500 דואלוג'יק

Fiat 500 Dualogic – פיאט 500 דואלוג’יק

Fiat Panda Dualogic - פיאט פנדה רובוטי

Fiat Panda Dualogic – פיאט פנדה גיר רובוטי

Fiat Punto Dualogic - פיאט פונטו גיר רובוטי דואלוג'יק

Fiat Punto Dualogic – פיאט פונטו גיר רובוטי דואלוג’יק

אנו מתמחים במתן פתרונות תיקון ושיפוץ לגיר רובוטי מאז כניסתם של רכבי פיאט ואלפא רומאו בעלי גיר רובוטי לשוק הישראלי בתחילת שנת 1999.
עד כה, צברנו ניסיון מוצלח עם עשרות לקוחות מכל רחבי הארץ בתיקון גיר רובוטי לרכבי פיאט ואלפא-רומאו.
סוד ההצלחה שלנו טמון בכך שבניגוד למוסכים המרכזיים אנו מתקנים את היחידה של הלקוח, בהתאם לתלונת הלקוח ובהתאם למהות התקלה איתה הגיע הרכב.

פעמים רבות לקוחות מגיעים אלינו עם תקלה בגינה הוצעה ללקוח החלפת גיר (תיבת הילוכים) מושלמת או החלפת מערכת הפעלה מושלמת (רובוט) במחירים גבוהים כפתרון יחידי לתקלת הרכב.

אנו מציעים פתרונות תיקון נוספים ומחזיקים מלאי חלקים גדול לפתרון כל סוגי התקלות בגיר הרובוטי שלכם במחירים מפתיעים.

גיר רובוטי פיאט

גיר רובוטי פיאט

התקלות הנפוצות בגיר רובוטי פיאט:

  • גיר לא משלב הילוכים בבוקר – תקלת Gear Unavailable.
  • גיר לא משלב הילוכים בכלל.
  • גיר יוצא לניוטרל (N) במהלך נסיעה.
  • חריקה בהעברת הילוכים.
  • מנורת תקלת גיר דולקת ו\או מנורת החלקה דולקת.
  • מערכת הפעלה (רובוט) נוזלת או חוסר שמן הידראולי.
  • מערכת הפעלה מקצרת.
  • רעש בהאצה – מלווה את הרכב ממהירות 60 קמ”ש ומעלה.
  • מצמד (קלאץ’) מחליק.

אם ברכבכם קיימים אחד או יותר מהסימפטומים הרשומים מעלה, צרו עמנו קשר טלפוני ונשמח לתאם הגעתכם לבדיקה ראשונית ללא חיוב.
עם הגעת הרכב למוסך, אנו מבצעים אבחון (דיאגנוסטיקה) בעזרת מחשב לגיר הרובוטי.
בסיום האבחון, מתבצעת נסיעת מבחן ומתקבלת החלטה משותפת עם בעל הרכב להמשך התיקון.

תיקון מכני גיר פיאט

תיקון מכני גיר פיאט

פיאט 500 - תיקון ושיפוץ גיר רובוטי

פיאט 500 – תיקון ושיפוץ גיר רובוטי

הרעיון מאחורי הגיר הרובוטי פיאט

הרעיון מאחורי הגיר הרובוטי פיאט

אנו מתמחים במתן פתרונות לכל סוגי הגיר הרובוטי, פיאט בפרט ויצרנים אחרים ככלל, זהו תחום ייחודי הצובר תאוצה בשנים האחרונות בעקבות דרישות היצרנים לתיבות הילוכים חסכוניות יותר, ויעילות יותר. היצרנים מצליחים להשיג יעילות זו באמצעות שימוש במערכות הידראוליות ומערכות בקרה מתקדמות אשר יש להכיר היטב על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר ללקוח.

החלפת המערכת כולה אינה פיתרון הוגן כלפי הלקוח, אנו מבינים זאת ומציעים פתרון לכל תקלה במחיר שווה לכל כיס!

עמודים דומים:
גיר רובוטי טויוטהגיר רובוטי רנו מאסטרגיר רובוטי הונדה סיביקגיר רובוטי מרצדס סמארטגיר רובוטי הונדה ג’אז – גיר רובוטי אופל אסטרה, קורסה – מוסך ברחובות

 

Tagged , , , , , , , , , , , |